A causa de l'COVID-19, el mercat dels Complements de Moda està patint una de les pitjors crisis de la història, ja que la Moda (Roba, Calçat, Accessoris o Complements) ha deixat de ser prioritari per a un 70% dels consumidors, d'acord amb les últimes enquestes publicades.

xal de lana y seda nuno felt

En aquesta etapa de l'COVID-19, en què les compres en línia s'han incrementat de forma substancial (el 80% dels espanyols han utilitzat internet per a la compra en línia i més de el 40% dels consumidors les han incrementat respecte a l'any passat), la Moda i Complements han estat substituïts per Gastronomia, Joguines i Articles Esportius, els quals han triplicat les seves vendes en línia en comparació del mateix període de l'2019.

bossa de algodon de estiu de colors

Encara que la despesa en Moda i Complements no és sempre una presa de decisions racional, ja que té molt a veure amb les emocions i els sentiments, la veritat és que el fet de no poder posar-se el que es compra i una certa sensació de desànim i incertesa, han fet que les vendes de Moda en línia hagin caigut un 26% en març 2020 vs març 2019. a l'abril 2020 la caiguda de l'retail tradicional (botiga física + online) ha estat de gairebé el 90%. (Dades de la patronal de el sector)

mocador de seda saten

Nosaltres, com a dissenyadors i creadors de peces úniques i exclusives de Complements, a l'ésser elements accessoris, anem a remolc de la situació general de sector. Per exemple, el consum dels millennials és mesurat; aquesta generació ha patit 2 crisi i comprova que la seva estabilitat econòmica no està assegurada. I què dir dels consumidors que preveuen quedar-se sense feina!

vestit de seda de colors

Com a elements "positius" d'aquesta pandèmia, la nostra escala de valors i visió de món, al meu entendre, està canviant:

  • Ens hem adonat que la deslocalització no sempre compensa. Això pot fer que el "Made in" recobri la seva veritable valor i significat.

  • Ens estem conscienciant que l'economia ha de ser circular, sostenible. És el paradigma del "nou luxe".

  • Comencem a posar en valor el creatiu, la peça única i exclusiva, diferent i original.

xal de lana y seda nuno felt

És, en aquests punts, on els dissenyadors i creadors de peces úniques tenim una oportunitat de creixement; partim amb avantatge ja que aquestes condicions les complim des de sempre.

bufanda de lana y seda de nunon felt

Tenim l'oportunitat d'arribar a més públic objectiu a través de la compra en línia, ja que tot sembla indicar que aquesta tendència es mantindrà un cop s'obrin les botigues. Per a això hem d'invertir en mitjans i esforços, hem d'aconseguir emocionar als nostres clients tot i que no puguin "tocar" les peces, hem d'aconseguir que les desitgin. Paraules i imatges són els recursos que tenim al nostre abast per aconseguir-ho.

bossa petita de pell de colors

El nostre món està canviant. Hem de ser flexibles.

abanico de seda pintat a mà